old school chic, like a movie star from the silver screen! #travelphotostory : bojnice castle.


     Ak sledujete môj blog dlhšie ako len od dnes, poznáte ma a viete, že nie som úplne typický #travelblogger ako sa patrí, ale snažím sa vám prinášať všetko skvelé, čo je súčasťou môjho malého sveta! A keďže som bola v Bojniciach a kúpila som si povolenie fotografovať, rozhodla som sa vám napísať pár riadkov a ukázať vám pár záberov, ktoré som si tam vyfotila a vytvorila takú malú #photostory detailov, ktoré ma najviac upútali. Obzvlášť pre tých, ktorí tam ešte neboli, o nič neprišli a videli tú nádheru aspoň takto! História zámku siaha dávnych dôb. Od 12. sotoročia, kedy začala jeho výstavba, sa jeho podoba menila až do dnešných čias. Nebudem vás zaťažovať ťažkou históriou, ak by ste mali chuť si prečítať niečo viac, bežte na oficiálnu stránku zámku a dočítate sa viac. 

ENGLISH : If you read my blog a little longer than from today, you know something about me and that I am not a typical #travelblogger as I may look like, but I always try to bring you all the best that is a part of my little world! Although I have visited Bojnice castle and I bought the permission to take pictures in it, I decided to write you a few lines about it and show you my favorite pictures, which I took there and made a little #photostory of details I liked the most. Especially for those who have never been there, so you wouldn't miss anything and you can see this beauty this way at least! The history of the castle is long. The visual shape of the castle has changed until today since the 12th century when the construction began to emerge. I am not going to speak about all the history of the castle, if you would like to know something more, just go to the official page of the castle and read more.


     Zámok stojí na travertínovej kope nad mestom Bojnice, ktorého centrum je hneď za zámkom. Takže ak by ste mali chuť na dobrý obed alebo šálku kávy, nemáte to ďaleko! V okolí zámku sa rozlieha veľká záhrada s jazierkom hneď pod múrmi, kde plávajú krásne labute! Vo vnútri sa nachádza múzeu, ktoré je sprístupnené aj verejnosti s pravidelnými prehliadkami aj v cudzých jazykoch. Interiér múzea a zámku je nádherne zachovaný a plný historických artefaktov, ktoré môžte vidieť aj na fotkách! Priestory zámku sú úchvatné rovnako ako jeho exteriér. V rámci prehliadky je aj prechádzka malou jaskyňou, ktorá sa nachádza pod zámkom. Cenník a otváracie hodiny nájdete na oficiálnej stránke. Nájdete tam aj dátumi dní, počas ktorých je vstup na hrad v rámci zvyšovania návštevnosti a dostupnosti kultúry verejnosti, zdarma. Najbližšie bude zámook prístupný zdarma 7. októbra 2018 a určite to odporúčam využiť, ak sa vám zdá vstupné na hrad trošku drahé.

ENGLISH : The castle stands on a travertine hill over Bojnice town, its city center in right behind the castle. So if you would like to have some lunch or just have a cup of coffee, you don't need to go far! There is a large and beautiful garden around the castle with a small pond under the castle walls, where you can take pictures of swans! There is a museum inside of the castle and it is accessible also to the public with regular sightseen tours also in a foreign language. The interior of the museum and the castle are well-preserved and full of historical artifacts, which you can see in the pictures! The premises of the castle are as beautiful as its exterior. The tour begins in the premises of the little cave, which is situated under the castle. You can find the entrance fee and opening hours on the official website. You can find there the dated of the days with the free entry too. The next sightseen tour for free will be on October 7th, 2018 and I certainly recommend you to visit this castle this day, if you think that the price of the entrance fee is a little higher.


     Aby som nerozprávala len o faktoch ale aj niečo z môjho pohľadu, tak ja som si to na zámku nesmierne užila! Boli sme tam spolu s rodičmi a ja som to, samozrejme, využila a obliekla si svoje obľúbené #handmade trblietavé šatičky, o ktorých som vám už písala aj na  mojom instagrame. Pohľady ľudí som chytala jedna radosť, no mne to naozaj nevadí, pretože som sa cítila ako naozajstná princezná, ktorá je na zámku ako doma! Samozrejme srandičky na stranu, ale áno... Vedela by som si predstaviť bývať na zámku ako je Bojnický! A, prosím, nechajte ma snívať!

ENGLISH : I don't want just to talk about the fact about the castle, I would like to add some of my point of view because I've really enjoyed the visit! I was there with my parents and, of course, I use the situation and I put on my favorite #handmade glitter dress, about which you could already read on my instagram. All the people stared at me, but I didn't mind it because I felt like a real princess, who lives in the castle! Well, let's take the fun side aside, but yes... I could imagine to really live in the castle as beautiful as Bojnice castle! And, please, let me dream! 


     To by bolo odo mňa opäť všetko. Verím, že sa vám tieto moje zábery najkrajšieho zámku na Slovensku páčili a snaď som vás trošku navnadila navštíviť ho, pretože to naozaj stojí za to! Ak ste ho už v minulosti navštívili, podeľte sa o svoje dojmy v komentároch. Nezabudnite na ďalšiu tématickú pieseň a užite si krásny zvyšok dňa!

ENGLISH : It would be all from me for today. I hope that you like my pictures of the most beautiful castle in Slovakia and I made your mind a little bit to visit this beauty because of it really worth it! If you've already visited this castle before, write your impressions down in the comment section. Don't forget to turn on another thematic song and have a beautiful rest of the day!

HAT - SECONDHAND / DRESS : KEJMY TATRANSKÁ DESIGN / SHOES : VANS

ON THE PHOTOS : Kejmy Tatranská / @lady_kejmy
PHOTOS BY : Jaroslav Tatranský, senior & Kejmy Tatranská / @lady_kejmy

You Might Also Like

16 Comments

  1. Teda, ako krásne zapadáš do prostredia a tie šaty ♥ ♥ ♥.

    Fotky sú krásne, čiže si ma presvedčila, že sa tam oplatí ísť :).

    VLADIES

    ReplyDelete
    Replies
    1. ďakujeeem! som veľmi rada, že sa páčia a ešte radšej, že som ťa presvedčila na to, aby si ho bežala navštíviť! ♥.

      Delete
  2. To je důkaz, že za krásou se nemusí daleko :)

    FIT MADDIE

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak tak, aj u nás sa zachádzajú naozaj veľké krásy hodné svetových rozmerov! stačí ich len nájsť :).

      Delete
  3. Tie fotky sú rozprávkové <3 Krása :) Ja sa tam niekedy chystám tiež :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh, ďakujem za toto prirovnanie, pretože o to mi šlo, aby vyzerali ako z rozprávky! ^^.
      určite tak utekaj, je tam naozaj nádherne a myslím, že na jeseň tam bude ešte krajšie! ♥.

      Delete
  4. Oooo, nádherné fotky, súhlasím s Monikou ako z rozprávky :) <3

    Klaudia Duranova BLOG  / check my IG

    ReplyDelete
    Replies
    1. ďakujem veľmi-preveľmi pekne, mám veľkú radosť, že sa páčia, pretože som mala problém upraviť ich... :D.

      Delete
  5. Krásne spracovaný článok a fotky! Bývam neďaleko Bojníc a je to jednoducho čarovné a nádherné miesto :) Vždy je tam čo pozerať a navštíviť :)

    FRENCHSTYLE

    ReplyDelete
    Replies
    1. ďakujem a veľmi si to vážim! ^^.
      určite je to tam celé úplne krásne, je tam veľa skvelých vecí, ktoré stoja za návštevu! my sme stihli len zámok, ale verím, že nabudúce pôjdeme (zas) aj do zoo a na tú novú vyhliadku na kopci neďaleko! ♥.

      Delete
  6. Bojnický zámek mám na seznamu toho, co bych chtěla na Slovensku vidět. Moje sestra tam byla se školou a taky se jí strašně líbil. Už z fotek jde vidět, že tam musí být nádherně.
    Šaty k zámku úplně sedí! :D

    Written by M*

    ReplyDelete
    Replies
    1. určite je to skvost slovenska, aspoň podľa môjho uváženia a bola by škoda nenavštíviť ho! okrem toho sa v okolí zámku nachádza veľa skvelých ďalších vecí, ako zoo, námestie mesta a na kopčeku pár kilometrov je novo-otvorená vyhliadková "preliezačka" (niečo ako veža, ale veža to nie je), takže je tam čo zažívať a prečo sa tam oplatí ísť! :).
      a som rada, že sa šatičky páčia, pretože to bol zámer! :D.

      Delete
  7. Bože ty šaty jsou dolokané! Zámek je fakt krásný taky bych si dokázala představit tam žít <3 Jak budu na Slovenku určitě ho chci navštívit :)

    allaboutcandyslife

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak to ma nesmirne teší, že sa tak páčia! ♥.
      je naozaj nádherný, určite odporúčam navštíviť ho! :).

      Delete
  8. Krásne fotky. Do Bojníc chcem ísť už od malička a dúfam, že tam čím skôr zájdem 😊

    Suesanqa

    ReplyDelete
    Replies
    1. verím, že sa ti to čoskoro podarí, aj na jeseň tam bude určite nádherne, takže určite odporúčam a držím prsty, aby to vyšlo a navštívila si ho! ^^. a ďakujem! ♥.

      Delete